‘Nederlands Dans Theater (NDT) is één van de meest toonaangevende en productieve dansgezelschappen in Nederland, zo niet ter wereld. Het is dan ook logisch dat wij ons merk proberen uit te dragen met een aantrekkelijke lijn van merchandising producten in onze internationale webshop.

Artistieke creatie

NDT is één van de meest productieve dansgezelschappen in Nederland, zo niet ter wereld. Met zes programma’s en maar liefst zeven wereldpremières in seizoen 2016/2017 toont het gezelschap een ongeëvenaard aantal nieuwe balletten. Artistiek directeur Paul Lightfoot kiest er bewust voor om veel jonge, maar ook gevestigde choreografen een kans te geven om nieuw werk te maken: “Het gaat om artistieke creatie, niet alleen om choreografie”.

Internationaal

Eigenzinnig en ambitieus is NDT altijd al geweest. Sinds de oprichting in 1959 door Benjamin Harkarvy, Aart Verstegen en Carel Birnie in samenwerking met achttien dansers van Het Nationale Ballet (toentertijd het Nederlands Ballet genoemd) trachtte Nederlands Dans Theater haar eigen weg te banen in het moderne dansveld. Glen Tetley en Hans van Manen hebben daarin prominent een avantgardistisch stempel gedrukt op het artistieke gezicht van NDT. Hun non-conformistische, vooruitstrevende producties zetten het gezelschap nationaal en internationaal op de kaart.

‘We maken gebruik van de expertise van Make or Buy voor het fulfilment en de internationale verzending. Ook voor het inlijsten en versturen van onze unieke foto’s en posters draait Make or Buy haar hand niet om.’

Mathieu Dekker – Online Marketing NDT