Altijd de beste oplossing
Onze fulfilment tarieven zijn maatwerk. Elke winkel of webshop is immers uniek, met eigen producten en wensen. Daarom vermelden wij op deze pagina dan ook geen specifieke tarieven. Bij het uitbesteden van je fulfilment is het grootste deel van de kosten order gerelateerd. Dus alleen als er orders zijn, zijn er ook kosten. Bijvoorbeeld voor orderverwerking, verzending en retouren. Maar vaste kosten zijn er ook. Ook al heb je daar vaak veel invloed op. Bijvoorbeeld bij de kosten voor inslag en opslag, hoe meer je inkoopt hoe meer deze kosten van toepassing zijn. Maar andersom geldt dit natuurlijk ook. Een klein deel van de fulfilmentkosten is vast. Hiervoor krijg je de ‘sleutel’ tot de magazijnen en de systemen van ons bedrijf. En staat onze klantenservice steeds voor je klaar.
Alle tarieven zijn eenvoudig opgebouwd
Onze tarieven zijn opgebouwd conform het fulfilment proces: inslag, opslag, orderverwerking, verzending, retourmanagement en ICT. Wij bepalen het uiteindelijke tarief door middel van 7 componenten.
Inslag
Vanaf het moment dat de producten door uw leverancier worden aangeleverd beschouwen we ze als van onszelf. Onze tarieven voor inslag zijn gebaseerd op het aantal aanleveringen per jaar en het aantal SKU’S en items per aanlevering. Lees hier meer over ontvangst en inslag.
Opslag
Uw goederen worden efficiënt, veilig en (optioneel) verzekerd opgeslagen in ons magazijn in Den Bosch. Bij ons betaalt u alleen voor de daadwerkelijk gebruikte opslaglocaties, zowel voor de picklocaties als voor de bulkopslag. Dus heeft u alleen maar kleine producten, dan zijn de opslagkosten lager.
Orderverwerking
Het verwerken van een order voor B2C met een enkel product tot een B2B order met veel verschillende orderregels, SKU’S, en zelfs verpakkingseisen. Wij zijn gespecialiseerd in logistiek en schrikken niet van complexiteit. De tarieven voor orderverwerking zijn daarom afhankelijk van bijvoorbeeld het aantal items en SKU’S per order maar ook het aantal orders over een bepaalde periode.
Verzending
De juiste verzending is de laatste stap in een succesvol verkoop proces van uw webshop. Make or Buy verzendt jaarlijks meer dan 175.000 orders en 2 miljoen producten wereldwijd. B2B en B2C. Brievenbuspakket, pakketpost en per pallet. De tarieven voor verzending zijn opgebouwd uit de prijs van verzending en het aantal pakketten dat u op deze wijze verzendt.
Retourverwerking
Mochten uw klanten niet tevreden zijn met uw product dan is een retour naar ons ook mogelijk. Wij ontvangen deze in ons magazijn in Den Bosch en zullen snel de nodige logistieke stappen zetten. Het tarief voor retourverwerking is gebaseerd op het aantal retouren dat uw klanten hebben.
Materialen
Wij maken gebruik van blanco verzenddozen, enveloppen en opvulmaterialen van gerecycled karton of papier. Heeft u een ander idee bij uw verpakking? Schakel ons in. Via ons heeft u de juiste contacten om voordelig dozen op maat te laten maken. Met bedrukking of met een speciaal binnenwerk. De tarieven voor de materialen zijn gebaseerd op de kosten van het aantal gebruikte materialen.
ICT
Met behulp van ons geavanceerde logistieke systeem heeft u altijd realtime inzicht in uw orderstatus en uw voorraad. Via onze portal of door middel van een integratie met uw webshopplatform of ERP systeem heeft u alle actuele informatie beschikbaar over het fulfilment proces.
Maatwerk Tarieven
Onze fulfilment tarieven zijn maatwerk. Aangezien de tarieven zijn opgebouwd uit verschillende componenten van ons fulfilment proces zijn ze afhankelijk van onze klanten. Daarom gaan we graag met u in gesprek om de logistieke mogelijkheden en eventueel maatwerk te bespreken.
Bent u geïnteresseerd in het uitbesteden van uw fulfilment?