De volgende vraag is wat uw klanten precies van u verlangen. Wat zijn hun wensen met betrekking tot het afleverproces? Accepteren ze een fout of bent u ze dan direct kwijt als klant? Het antwoord kan van webshop tot webshop verschillen, maar over het algemeen kunnen we het volgende constateren:

Verkrijgbaarheid

Als u in uw webshop een product aanbiedt, moet u het ook kunnen uitleveren. Bij een te lange levertijd surft uw klant al snel verder op zoek naar een webshop die wel het product op voorraad heeft liggen. En als het om een product gaat met een grote kans op herhalingsaankopen, moet u ervoor zorgen dat het de volgende keer ook op de plank ligt.

Snelheid en betrouwbaarheid

Sommige klanten willen hun bestelling het liefst al de volgende dag ontvangen, maar misschien nog belangrijker dan snelheid is de betrouwbaarheid van de aflevering. Als u belooft dat de klant zijn bestelling de volgende dag in huis heeft, moet u die belofte ook waarmaken.

Kwaliteit

Een klant die licht bruine schoenen met maat 43 heeft besteld, wil ook lichtbruine schoenen met maat 43 ontvangen en niet donkerbruine met maat 44. Een klant wil natuurlijk een goed verpakte, foutloze aflevering. Daarnaast is het ook prettig wanneer ze een de status van de bestelling online kunnen volgen.

Hoe zit het met de verkrijgbaarheid, snelheid, betrouwbaarheid en kwaliteit bij uw webshop? Slaagt u er nog steeds in om aan de verwachtingen van uw klanten te voldoen, en is dat nog steeds zo als u doorgroeit? In dat geval is uitbesteden van logistiek wellicht niet nodig. Kunt u steeds moeilijker aan die verwachtingen voldoen? Dan is het wellicht tijd om op zoek te gaan naar een fulfilment bedrijf.